Известие

Collapse
No announcement yet.

Двигателят изключва при висока скорост 156 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    156

    Първоначално публикувано от коков Покажи съобщение
    Настъпваш я бавно няма пролем в момента в който искаш да се направиш на спортис ти забива муцуната защото двигателя изгасва ... компютъра ти гаси двигателя като предпазна мярка.
    аз също съм карал колата, при мен не го направи.
    съгласен съм - регулатора на налягането може да причини и светване на лампа на таблото и гаснене на колата.
    не мисля, че ангренажа играе в това уравнение...а относно грешката за синхронизация - за мен е датчик.
    не съм барал потенциометър (то дали е на педала или на дросела значение няма) - подлагат ли се на ремонт или поне чистене?


    ПС: няма нужда да намесваме и жълтата преса...
    Last edited by yoda; d.m.y г., 01:26.

    Comment


    • #32
      Аз нищо не разбирам, но съм чел много в жълтата преса, че проблемите с налягането на горивото могат да идват основно от:
      1. помпа ниско налягане
      2. Рейка (датчика й)
      3. помпа високо налягане


      Първото струва 200-300 лв (ако не се лъжа), второто също толкова някъде (пак ако не се лъжа), третото струва майка си и баща си ново, втора употреба е около 500 лв, но няма гаранции, а подмяна на проблемния клапан на помпата с ремонтен комплект и стендоване на помпата после излиза около 500-600 лв (пак ако не се лъжа), което е и най-добрия вариант. По закона за всеобщата гадост най-често се оказва вариант 3.

      Първоначално публикувано от yoda Покажи съобщение
      не съм барал потенциометър (то дали е на педала или на дросела значение няма) - подлагат ли се на ремонт или поне чистене?
      Подлагат се най-вече на подмяна с нов. няма 600-700 лв струва

      Е затова е важно жтд да се гледа внимателно, когато се купува, че после можеш да дадеш кола и половина пари по ремонт на горивната апаратура.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        Ясно, ама човекът сигурно му е приоритетно първо да му спре да гасне в движение, че да не се забие в някой насрещноидващ. Защото това му е основният проблем и причината да пусне темата. И го е написал още в първия си пост.
        Ами точно това, че за различните хора, приоритетите са различни. Всъчщност когато нещо не е наред няма приоритети и всичко трябва да се оправя, но в случая и аз мисля, че първо трябва да се почне от леката и ясна част (с проверка на датчика и зацепването), за да се махнат тези неща и да след това да се борят вече на чисто с гасненето. Все пак това си е мое лично мнение, защото така аз бих постъпил и с него не ангажирам никой.
        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        Е затова е важно жтд да се гледа внимателно, когато се купува, че после можеш да дадеш кола и половина пари по ремонт на горивната апаратура.
        Е то за да го "гледаш внимателно" се изисква да го разглобиш до последната част, за да си сигурен кое в какво състояние е, само че това няма как да стне и поради тази причина, покупката на стара кола е 90% късмет.
        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 13:18.
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #34
          С моята алфа(156 2,4JTD) имах същия проблем. При опит за рязко ускоряване на около 2600-3000 оборота двигателя изгасяше и трябваше да изключа от контакт за 1-2 секунди, после въртя и тръгваше отново... При плавно ускоряване нямаше проблем.
          След няколко седмични ходения по сервизи и диагностика, подмяна на съмнителни части с оборотни се оказа, че проблема е в помпата за високо налягане. Смених я и от тогава 2 години вече нямам проблеми.
          При диагностиките изкарваше няколко грешки, които не бяха постоянни и се зачистваха, но след ненормалното изгасяне на двигателя пак се появяваха. Доколкото си спомням една от грешките беше като първата която ти е в списъка(Fuel Rail Pressure - Signal High).

          Comment


          • #35
            Днеска се занимавахме с кола, която имаше точно същия проблем. Оказа се, че е от регулатора на горивото в крайна сметка.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
              Ами точно това, че за различните хора, приоритетите са различни. Всъчщност когато нещо не е наред няма приоритети и всичко трябва да се оправя, но в случая и аз мисля, че първо трябва да се почне от леката и ясна част (с проверка на датчика и зацепването), за да се махнат тези неща и да след това да се борят вече на чисто с гасненето. Все пак това си е мое лично мнение, защото така аз бих постъпил и с него не ангажирам никой.
              А, ако се окаже, че след чистене на грешката, повече не се обади 'синхронизация на валовете"? Тогава ще си дал 50-100 лв за презацепване за бог да прости
              А ако ти се е случвало да ти угасне или забие муцуна колата, докато изпреварваш, сигурно ще си преразгледаш приоритетите


              Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
              Е то за да го "гледаш внимателно" се изисква да го разглобиш до последната част, за да си сигурен кое в какво състояние е, само че това няма как да стне и поради тази причина, покупката на стара кола е 90% късмет.
              Конкретния случай е показателен. Не става дума за разглобяване, но един малко по-разбиращ консултант по време на покупката щеше да даде правилния съвет на купувача, а не да се слушат глупостите на продавача, че било нормално да гасне. Най-малкото да се закачи на екзаминър в доверен сервиз. Е такива работи...
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #37
                За феновете на презацепването давам линк към тази тема. Обърнете внимание на датата, когато съм я пуснал. От тогава са минали над 25к км до смяната на ролки и ремъци (която беше миналата есен), без нито един случай да е угаснала колата.
                Преди няколко дена ми се случи да поиска да угасне за части от секундата, но не го направи. Ходих на диагностика и грешката беше същата - пак за датчик на колянов/разпределителен вал. Изчистихме я и продължих.
                Днеска, обаче, след каране 10-ина мин градско, паркирах, угасих и след това не поиска да запали - свети дюзата и не гасне след чека на контакт. Дори не я чаках да изстине, че бързах за софра , за да я пробвам пак да запали (защото съм чел по жълтата преса, че след като поизстине двигателят, проблемът изчезва временно )
                След 5-6 часа я пробвахме пак да я запалим, дюзата угасна и си запали все едно нищо не е било. Това са си класически симптоми за заминал датчик на колянов вал. Утре или вдругиден ще я закарам в сервиз и ще пиша какво е станало, за да няма съмнения.
                Не, че разбирам нещо, ама просто да акцентирам, че има някаква разлика м/у това да ти угасне заради кофти синхронизация м/у валовете (датчик на колянов вал обикновено) или заради проблем по горивната система. И в двата случая светва чекът с дюзата на таблото, но симптомите са коренно различни.
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #38
                  [QUOTE=trustworthy;696418]А, ако се окаже, че след чистене на грешката, повече не се обади 'синхронизация на валовете"? Тогава ще си дал 50-100 лв за презацепване за бог да прости
                  А ако ти се е случвало да ти угасне или забие муцуна колата, докато изпреварваш, сигурно ще си преразгледаш приоритетите




                  Искаш да кажеш, че да ти свалят пистовия ремък и пластмасовите капаци, за да видят дали е на белези, щи вземат 50-100лв.!!!!!!!!!

                  Тва със забиването на муцуната при изпреварване си е много рисковано........

                  Може и да няма много общо с темата ма аз все пак да попитам колегата дето е пусна с ква нафта кара?
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #39
                    Само да потвърдя, в продължение на горния ми пост, че беше датчика на КВ. Днеска го сменихме.
                    Last edited by trustworthy; d.m.y г., 15:56.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                      Ама какви са тез пикове надолу . Таз кола прекъсва ли или диагностиката се "ебава" ?
                      Здравей (надявам се можем да си говорим на ти), според мен пиковете надолу са заради невъзможността на кабела да пренесе всички данни навреме (кабелът тръгна само на 9600 bps). Софтуерът даваше постоянно "Latency too high" или нещо подобно.

                      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      Може и да няма много общо с темата ма аз все пак да попитам колегата дето е пусна с ква нафта кара?
                      Само Lukoil.


                      Утре се уговорих с Румен да му заведа колата. Няма да трия грешките за сега. Не знам дали е важно, но лампата започна да свети още по-упорито дори и без да ръчкам (поне последните няколко топли дни).

                      Друго, което не знам дали има отношение е, че маслото е за смяна.

                      Comment


                      • #41
                        Пиши после какво е казал Румен! Маслото е отделна работа
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          За феновете на презацепването давам линк към тази тема. Обърнете внимание на датата, когато съм я пуснал. От тогава са минали над 25к км до смяната на ролки и ремъци (която беше миналата есен), без нито един случай да е угаснала колата.
                          Преди няколко дена ми се случи да поиска да угасне за части от секундата, но не го направи. Ходих на диагностика и грешката беше същата - пак за датчик на колянов/разпределителен вал. Изчистихме я и продължих.
                          Днеска, обаче, след каране 10-ина мин градско, паркирах, угасих и след това не поиска да запали - свети дюзата и не гасне след чека на контакт. Дори не я чаках да изстине, че бързах за софра , за да я пробвам пак да запали (защото съм чел по жълтата преса, че след като поизстине двигателят, проблемът изчезва временно )
                          След 5-6 часа я пробвахме пак да я запалим, дюзата угасна и си запали все едно нищо не е било. Това са си класически симптоми за заминал датчик на колянов вал. Утре или вдругиден ще я закарам в сервиз и ще пиша какво е станало, за да няма съмнения.
                          Не, че разбирам нещо, ама просто да акцентирам, че има някаква разлика м/у това да ти угасне заради кофти синхронизация м/у валовете (датчик на колянов вал обикновено) или заради проблем по горивната система. И в двата случая светва чекът с дюзата на таблото, но симптомите са коренно различни.
                          Ма тука ставаше въпрос за проверка. Никой не е казал директно да се хвърля да презацепва. Нали като се хвърли във филма ще види първо дали е добре или не. На мен пък ми се е лучвало такава грешка и като отворя тя превъртяла с 2 зъба. И след зацепване всичко е ок. Не можеш да твърдиш, че при всички колеги проблема е като при теб. Твоите виждания и моите може да са 50:50 но не и повече за някой друг. Също никой не спори, че забиването може да е от това. Просто това е важно да се провери щото имам случай (мой случай) когато фиат jtd мотора беше превъртял с 3 зъба и хвърляше нафтата през ауспуха. Течеше като лейка. За 10 мин направи локва. И тогава фиата беше записал повече от 4 грешки. Включително ниско налягане в рейла. След като го презацепихме всичко заспа. Остана само една грешка, но тя не беше свързана с горивото.

                          За това такива диагнози са недопустими. Има правила по които трябва да се работи. Първо механиката, после електрониката. Едно нещо за да го управляваш то трябва да бъде технически изправно, сглобено както си е конструирано да бъде.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            За това такива диагнози са недопустими. Има правила по които трябва да се работи. Първо механиката, после електрониката. Едно нещо за да го управляваш то трябва да бъде технически изправно, сглобено както си е конструирано да бъде.
                            Сигурно така го пише в учебниците, но аз, в качеството си на пълен лаик, продължавам да си мисля, че БЕЗОПАСНОСТТА е първо, а после механиката, електрониката и прочие. Твоят случай с презацепените 3 зъба е по-скоро частен - ясно е, че такова презацепване ще го разбереш първо по вървежа, пушилката, теча и мириса на сурова нафта и после по грешката, записана в ЕКУ-то. Даже е интересно, че не е ударила клапани и колко още зъба ся я деляли от това.
                            За колко жтд-та ти е известно да не са били неправилно зацепени, вървят си нормално, но гаснат при рязко ускорение при над 2500 оборота?
                            А колко жтд-та с такъв проблем, причината за който се е оказала горивна помпа или рейка, познаваш?
                            Диагнози е глупаво да се очакват във форума. Дори признатите диагностици и специалисти избягват да го правят, та какво остава за такива като мен. Далеч съм от тая мисъл. Тук се коментира и се дават съвети (кога полезни, кога не). Жалкото е, че Бобо или някой от другите признати специалисти не се включи в темата.
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #44
                              Регулаора на налягането на помпата е - какво се чудите толкова!!!
                              Проблема идва от грешка 0191
                              Свали го и виж дали има финна метална цедка - ако има вземи едни клещи и я счупи - слагай го и си готов
                              Last edited by pininfarina; d.m.y г., 13:22.
                              sigpic
                              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                              Comment


                              • #45
                                Update4: Сутринта оставих колата при Румен.

                                Преди малко ми се обади и ми каза, че първо трябва да се смени датчика на коляновия вал, защото изключва от него и другите грешки са от него. Не е успял сам да накара колата да изключи. Ремъкът бил сложен както трябва.

                                Аз го попитах дали не може да се покара след като се изтрият грешките. Той го прие като съмнение май и каза, че може и да се покара и да се види кога какви грешки ще даде.

                                Освен това сега забелязвам, че на самите грешки пише дали се включва сигнализация на таблото (последното изречение на всяка грешка). Само за втората пише (потенциометър на педала на газта), че включва лампата на таблото. Тоест като светне е свързано с педала. Досега повечето хора (включително и Румен) ми казват, че мога да си карам така с този потенциометър. Като си взема колата смятам да ги изтрия всичките грешки и да дам на някой да кара на магистралата (сам е трудно - каране и взиране в екрана) и да видя кога коя грешка ще се появи.
                                Last edited by raz0r; d.m.y г., 19:08.

                                Comment

                                Working...
                                X